
Ik ben overigens geen liefhebber van het verspreiden van zulk beeldmateriaal. Het grijpt wel erg in in iemands privacy (dat Engelse woord dat Nederlanders steevast uitspreken als praaivesie, wat je een beschaafde Engelsman zelden zult horen doen), maar ik kan het wel begrijpen. Mocht het in uiterste noodzaak zijn geboden, dan vind ik dat verspreiden een taak van de politie of het openbaar ministerie, niet van Jan en alleman.
Met collega Guus ben ik langzamerhand begonnen de kroegcolleges in Visser voor het seizoen 2026/27 voor te bereiden. We hebben nog even de tijd voor oktober, maar juni is nu eenmaal de maand dat we daar aan beginnen. De eerste sprekers zijn al vastgelegd. Opvallend en bemoedigend is dat steeds meer aspirant sprekers zich spontaan melden. Niet alle onderwerpen zijn even geschikt, maar er wordt wel altijd serieus naar gekeken. Ik kan verklappen dat het spits wordt afgebeten door een deskundige met een verhaal over de landen van het voormalig Joegoslavië. Voor de rest moeten jullie nog even tot na de zomer wachten.